دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

پيشرفت در رياضي

چگونه در درس رياضي پيشرفت كنيم 

اگر دوست داريد دس رياضي براي شما كاملا لذت بخش شود...اگر ميخواهيد به طرز شگفت انگيزي در درس رياضي پيشرفت كنيد....اگر سوالاتي در ذهن خود از درس رياضي داريد كه براي شما مدت ها حل نشده باقي مانده اند....ميتوانيد با اطلاعات خوبي كه در سايت ويكي چه موجود است به طرز شگرفي پيشرفت كنيد. براي رشد كردن دراين  درس موارد زير را مدنظر قرار دهيد:
1- خواندن رياضي در طول ترم درسي: بهترين توصيه اين است كه در مدت ترم درسي اين درس سخت را به خوبي مطالعه كنيد تا بتوانيد در آخر نمره عالي كسب كنيد. وقتي در طول ترم اين كار را انجام ميدهيد اشكالات شما به تدريج درميايد و فرصت بيشتري براي برطرف كردن آن داريد. در اين صورت بدون داشتن نگراني بي مورد هر موقع امتحان را داشته باشيد با خيال آسوده درس را به اتمام رسانده و مطالب را به خوبي بلد هستيد. براي درس رياضي حل سوال بسيار لازم مي باشد و زماني كه در مدت ترم براي اين درس وقت كافي گذاشته باشيد مي توانيد به مقدار كافي تمرين حل كنيد.


2-حل كردن سوال براي يادگيري عميق تر: همانطور كه در مورد يك اشاره كرديم به منظور يادگيري عميق تر درس رياضي حل سوال كاملا لزوم دارد. هنگامي كه سوال حل مي كنيد از مباحثي كه قبلا فرا گرفته ايد كاملا استفاده مي بريد و در اين صورت مطالب به صورت عالي براي شما نهادينه ميشود. وقتي سوال حل كنيد ايرادات و اشكالات شما مشخص ميشود و در نتيجه به مباحث قسمتي كه قبلا مطالعه كرده ايد اشراف بيشتري پيدا ميكنيد. شايد بتوان دروس ديگر را بدون سوال حل كردن ياد گرفت اما براي اين درس اين كار يك قسمت مهم از كار هست و مثل ورزشكاري كه در صورتي قوي تر ميشود كه در زمينه خود بيشتر تمرين كند در درس رياضي هم هر چه به تعداد بيشتر سوال حل كنيد تسلط شما بيشتر ميشود.

رياضي
3-داشتن برنامه ريزي: هر برنامه اي حتي در سطح بسيار ابتدايي از نداشتن برنامه خيلي بهتر است. تلاش خود را در راستاي داشتن برنامه و انجام دادن كارها به صورت منظم داشته باشيد. برنامه ي شما را بايد خودتان و مخصوص ويژگي هاي شما نوشته شود. ميتوانيد اگر برنامه ريزي فرد ديگري را دوست داشتيد از ان ايده بگيريد اما با در نظر گرفتن عادتهايي كه داريد و ساعت هايي كه فكر ميكنيد راندمان بهتري داريد برنامه را براي خود تنظيم كنيد. برنامه ريزي به معني شيفت دادن زمان آينده به حال است و به منظور موفقيت در هر فعاليتي  از جمله موفق بودن در تحصيل و در امتحان رياضي تنظيم برنامه از ملزومات است. بهتر اين است كه برنامه خود را بر روي كاغذ بياوريد و فقط به داشتن آن در ذهن خود اكتفا نكنيد.
4- خواندن رياضي به صورت پايه اي و عميق: براي كسب موفقيت چه در امتحان رياضي در مدرسه و چه به دست آوردن درصد بالا در كنكور و به حالت كلي براي پيشرفت كردن در اين درس تلاش كنيد رياضي را به صورت عميق مطالعه كنيد. اين تا مقدار زيادي به خود شما هم وابسته است. بعضي از نفرات به صورت سطحي مطالعه ميكنند و همه چيز از جمله فرمول ها و سوالات را حفظ ميكنند. اين امكان وجود دارد در امتحانات نتيجه بگيريد اما به صورت كلي رياضي را ياد نميگيرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.